Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον τουρισμό του Αρίλλα ανακοινώθηκαν την Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013 από τον Περιφερειακό Διευθυντή του Ε.Ο.Τ. Δρ Τσουμάνη και τους συνεργάτες του στην αίθουσα το παλιού Σχολείου Αρίλλα που γέμισε ασφυκτικά με τους τοπικούς φορείς και επιχειρηματίες της περιοχής όπου με την παρουσία και εκπροσώπων των αρχών του τόπου άκουσαν με μεγάλο ενδιαφέρον την συζήτηση σχετικά με τα ευρήματα της έρευνας και τις προτάσεις του ερευνητή για τον καθορισμό στρατηγικής για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Τα στοιχεία και ευρήματα της συνολικής έρευνας μπορείτε να κατεβάσετε από τον παρακάτω σύνδεσμο σε μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου . http://arillas.gr/ereyna_arillas_2013.pdf
Τα κύρια συμπεράσματα που διεξήχθηκαν από την έρευνα είναι τα παρακάτω:
• Το 69,47% των επισκεπτών ανήκει στην ηλικία 45-64 ετών , η οποία θεωρείται και ως η πρώτη ομάδα – στόχος προτίμησης για κάθε τουριστικό προορισμό. ενώ η ηλικιακή ομάδα 18-34 ετών αντιπροσωπεύει μόνον το 4,65% σύμφωνα με το δείγμα.
• Το 59,04% ταξίδεψε ως ζευγάρι ή φίλοι ή σύντροφοι. Ακολουθεί η κατηγορία «οικογένεια» με 18,46% και η κατηγορία «μόνος» με 12,46%.Το 38,97% των ερωτηθέντων πήρε την πληροφορία για να επισκεφτεί τον Αρίλλα από το διαδίκτυο και το 32,84% από συγγενείς και φίλους. Μόνον το 21,93% από ταξιδιωτικά γραφεία και τουριστικά φυλλάδια.
• Η κράτηση του καταλύματος ουσιαστικά έγινε με δύο τρόπους. α) Η απ’ ευθείας επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη του καταλύματος με 53,4% μέσω διαδικτύου και τηλεφώνου, β) Σε τουριστικό γραφείο με 42,94 μέσω διαδικτύου και του τουριστικού γραφείου.
• Το 50,91% των ερωτηθέντων επισκέφτηκε τον Αρίλλα πάνω από 5 φορές και το 23,55% πάνω από 10 φορές.
• Το 95,19% καλύφθηκαν από απόλυτα έως πολύ οι προσδοκίες τους από τις διακοπές στην περιοχή Αρίλλα.
• Οι κύριοι λόγοι για να επισκεφτούν την περιοχή ήταν μέσο όρο 2.5. Ο πρώτος λόγος η ξεκούραση με 75,12%, ο δεύτερος λόγος ήταν οι διακοπές στην παραλία με 64,34% και ο τρίτος λόγος ήταν η πεζοπορία και η φύση με 32,67%.
• Οι κύριοι λόγοι για να επιστρέψουν ξανά για διακοπές στον Αρίλλα είναι η ξεκούραση με 75,62%, οι διακοπές στην παραλία με 65,51% και ο τρίτος λόγος είναι η πεζοπορία και η φύση με 39,30%.Δηλαδή είναι οι ίδιοι ακριβώς λόγοι και με τα ίδια περίπου ποσοστά που τους επηρέασαν να επισκεφτούν τον Αρίλλα.
• Το 62,19% των ερωτηθέντων έμειναν στον Αρίλλα από 8-14 ημέρες Η πλειοψηφία από το παραπάνω ποσοστό θα διέμεινε 14 ημέρες διότι σύμφωνα με προηγούμενη εμπειρία, το μεταφορικό μέσο που κυρίως είναι το αεροπλάνο «charter» οι επιστροφές γίνονται ανά εβδομάδα .
• Το 8,79% έμεινε άνω των 3 εβδομάδων. Το 52,74% διέμεινε σε διαμερίσματα ή βίλες με πισίνα. ακολουθεί το ξενοδοχείο με 20,90% και σε άλλα διαμερίσματα χωρίς πισίνα.
• Το 12,44%.Το 46,10% των ερωτηθέντων είχαν πλήρη εργασιακή απασχόληση, το 19,57% ήταν συνταξιούχοι και το 17,41% ήταν αυτοαπασχολούμενοι.
• Το 23,04% των ερωτηθέντων πλήρωσε για το ταξίδι και την διαμονή τους μεταξύ 250€ έως 500€ το άτομο. Το 14,93% πλήρωσε από 500-750€ το άτομο σημειωτέον ότι το 29,52% δεν απάντησε διότι θεωρήθηκε ως «προσωπικό δεδομένο.» Για το κατάλυμα το 33,66% δαπάνησε από 10-30€ το άτομο το άτομο ημερήσια και το 20,9% δαπάνησε από 30-50€ το άτομο ημερήσια.
• Το 62,85% των ερωτηθέντων δαπάνησε για φαγητό και ποτά από 20-40€ το άτομο ημερήσια και το 17,74 δαπάνησε άνω των 50€ το ‘άτομο ημερήσια. Οι επισκέπτες δαπάνησαν περισσότερα χρήματα κατ’ άτομο για φαγητό και ποτά παρά για την διαμονή τους.
• Το 83,42% των ερωτηθέντων έμεινε πολύ έως άριστα ευχαριστημένο από την ποιότητα του καταλύματος.
• Το 89,39% % των ερωτηθέντων έμεινε πολύ έως άριστα ευχαριστημένο από την ποιότητα των εστιατορίων, καφέ και μπαρ.
• Το 81,39% θεωρεί ότι η γενικά ποιότητα των παραλίων ήταν πολύ καλή έως άριστη.
• Το 91,79 των ερωτηθέντων αξιολογεί το φυσικό περιβάλλον γενικά της περιοχής από πολύ καλό έως άριστο .
• Το 85,44% θεωρεί ότι οι παραλίες ήταν πολύ καλές έως άριστες.
• Το 71,19% θεωρεί την περιοχή ακατάλληλη για χρήση ποδηλάτου του βουνού. ( mountain bike)
• Το 68,54% θεωρεί την περιοχή κατάλληλη για περπάτημα και εκδρομές
• Το 60,68% θεωρεί την περιοχή ακατάλληλη για καταδύσεις.
• Το 73,51% θεωρεί την περιοχή ακατάλληλη για ψάρεμα.
• Το 85,05% θεωρεί την περιοχή πολύ καλή έως άριστη για να την επιλέγει για την διαμονή του.
• Το 54,57% θεωρεί ότι η νυχτερινή διασκέδαση είναι πολύ καλή έως άριστη.
• Το 56,73 θεωρεί ότι η περιοχή είναι φτωχή έως μέτρια για αγορές .
• Το 95,29% θεωρεί ότι η περιοχή είναι φιλόξενη από πολύ καλή έως άριστη.
• Το 66,42 θεωρεί ότι η τουριστική πληροφορία είναι πολύ καλή έως άριστη.
• Το 41,75 δεν χρειάστηκε ιατρικής περίθαλψης. Όσοι έκαναν χρήση, θεωρούν ότι η ιατρική περίθαλψη είναι πολύ καλή έως άριστη.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΡΙΛΛΑ
Η δημιουργία ενός τουριστικού προϊόντος με κερκυραϊκή – τοπική «ταυτότητα»
Μετά την αξιολόγηση των συμπερασμάτων της έρευνας το κρίσιμο σημείο που πρέπει να αποφασιστεί είναι αν καταρχάς η τοπική κοινωνία του Αρίλλα επιθυμεί στη δημιουργία ενός τουριστικού προϊόντος με τοπική «ταυτότητα» .
• Η νέα τουριστική τοπική «ταυτότητα» να στηρίζεται στους φυσικούς , πολιτιστικούς και τουριστικούς πόρους που διαθέτει η περιοχή. Να στηρίζεται κυρίως σε μια διαφορετική επιχειρηματική κουλτούρα και αντίληψη, που να στοχεύει στην ποιότητα παρεχομένων υπηρεσιών.
• Τα ευρήματα της έρευνας είναι πολύ ενθαρρυντικά και οδηγούν σε ένα κεντρικό στόχο που να υποστηριχτεί απ’ όλους τους τοπικούς φορείς και όλους τους εμπλεκόμενους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς του νησιού.
• Ο ενιαίος επιθυμητός κεντρικός στόχος να είναι:
Η διαμόρφωση ενός τουριστικού μοντέλου με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη, την αειφορία και την ποιότητα , ώστε η περιοχή Αρίλλα να αναδειχτεί σε ένα πρότυπο παραθεριστικό προορισμό τόσο στην Κέρκυρα όσο και για την Ελλάδα.
• Τα πλεονεκτήματα που προέκυψαν από την έρευνα και όπου θα στηριχθεί η διαμόρφωση της νέας τουριστικής ταυτότητας της περιοχής αναφέρονται παρακάτω:
Η νέα τουριστική ταυτότητα στηρίζεται:
• Στο φυσικό περιβάλλον
• Στον ήλιο - θάλασσα
• Στα καταλύματα οικογενειακής μορφής
• Στα εστιατόρια και το ελληνικό φαγητό
• Στη φιλοξενία και η εξυπηρέτηση των κατοίκων
• Στην ποιότητα παραλίας
• Στο μεγάλο βαθμό επαναλαμβανόμενων επισκεπτών
• Στο βαθμό ικανοποίησης των παρεχόμενων υπηρεσιών
• Στην σύσταση από φίλους και οικογένεια
• Στην μεγάλη χρήση του διαδικτύου
• Στην ύπαρξη τοπικών γιορτών - φεστιβάλ
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ