Πρόλογος
Ο Σύνδεσμος επιχειρηματιών Αρίλλα Κέρκυρας κατά την Τουριστική περίοδο 2012 πήρε την πρωτοβουλία να διαμορφώνει ένα ερωτηματολόγιο και ζήτησε μέσω του διαδικτύου κυρίως να συμπληρωθεί από τους επισκέπτες της περιοχής ώστε να διερευνηθούν τα χαρακτηριστικά των επισκεπτών και οι παρεχόμενες υπηρεσίες στην περιοχή τους. Από την Π.Υ.Τ. Ιονίων Νήσων ζητήθηκε να συνδράμει στην επεξεργασία, την κωδικοποίηση-πινακοποίηση και την ανάλυση των αποτελεσμάτων και τέλος να κατατεθούν προτάσεις για μια βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του Αρίλλα.
Η Π.Υ.Τ. Ιωνίων Νήσων ανταποκρίθηκε άμεσα σε αυτή την πρόσκληση των επιχειρηματιών του Αρίλλα, που συνάμα είναι και μια πρόκληση τόσο για την τοπική κοινωνία όσο και για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να συνεργαστούν προς τον κοινό στόχο που είναι η βελτίωση των υποδομών και της εικόνας της περιοχής στους επισκέπτες τους.
Τα ευρήματα της έρευνας είναι πολύ ενθαρρυντικά. Η περιοχή Αρίλλα διαθέτει ένα πλέγμα πλεονεκτημάτων που μπορεί και διατηρεί ένα σημαντικό αριθμό επαναλαμβανομένων επισκεπτών οι οποίοι αισθάνονται «σαν στο σπίτι τους» .Θεωρώ ότι τέτοιου είδους πρωτοβουλίες των τοπικών κοινωνιών είναι φωτεινό παράδειγμα και απάντηση στο δύσκολο πολιτικό , οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που βρίσκεται η χώρα μας.
Η Π.Υ.Τ. Ιονίων Νήσων και εγώ προσωπικά και με την ιδιότητα του ερευνητή, συγχαίρουμε αυτή την προσπάθεια και θα ήμαστε αρωγοί και συμπαραστάτες κάθε πρωτοβουλίας που υπηρετεί τη βελτίωση της τουριστικής εικόνας της περιοχής και κατ επέκταση στην ευημερία των κατοίκων της.
Τέλος να ευχαριστήσω θερμά όλους αυτούς τους κατοίκους του Αρίλλα που υποστήριξαν ώστε να διενεργηθεί η παρούσα έρευνα.
Δρ Κώστας Τσουμάνης Προϊστάμενος της Π.Υ.Τ. Ιονίων Νήσων.
Κατά τη διάρκεια όλης της έρευνας τηρήθηκαν πιστά όλοι οι κανόνες του Κώδικα Δεοντολογίας της Έρευνας Marketing και των:
A.M.S.O. (Association of Market Survey Organization)
E.S.O.M.A.R. (European Society of Opinion and Marketing Research)
I.C.C (International Chamber of Commerce)