Ευρετήριο Άρθρου



ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
S.W.O.T. ΑΝΑΛΥΣΗ
(Strengths, Weakness, Opportunities, Threats)


2.1 Δυνατά σημεία – πλεονεκτήματα του Αρίλλα

  • Δ.1. Επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες (repeaters).
    Σύμφωνα με την έρευνα το 50,91% επισκέφτηκε τον Αρίλλα πάνω από πέντε (5 ) φορές και ο ένας στους 4 περίπου πάνω από 10 φορές. Η περιοχή διαθέτει ένα μεγάλο ποσοστό «πιστούς» επισκέπτες. Επίσης το 96,52% επιθυμεί να επιστρέψει για διακοπές στον Αρίλλα τα επόμενα 5 χρόνια.



  • Δ.2.Η μη μεγάλη εξάρτηση από τους Tour Operators.
    To 71,81% των ερωτηθέντων πήραν την πληροφορία για να επισκεφτούν τον Αρίλλα από το διαδίκτυο και από συγγενείς και φίλους.
    Η κράτηση του καταλύματος έγινε απευθείας με τον ιδιοκτήτη του καταλύματος είτε μέσω τηλεφώνου είτε μέσω διαδικτύου με 53,4%.



  • Δ.3. Ο βαθμός ικανοποίησης των παρεχόμενων υπηρεσιών.
    ΤΟ 95,19% του δείγματος καλύφθηκαν από απόλυτα έως πολύ οι προσδοκίες τους από τις διακοπές στην περιοχή.
    Το 83,42% έμεινε πολύ έως άριστα ικανοποιημένο γενικά από το κατάλυμα .
    Το 89,38% θεώρησε ότι η ποιότητα των εστιατορίων , καφέ και μπαρ ήταν πολύ καλή έως άριστη.
    Το 81,07 θεωρεί ότι γενικά η ποιότητα των παραλιών ήταν πολύ καλή έως άριστη.



  • Δ.4. Το φυσικό περιβάλλον – πεζοπορία
    Το 91,5% αξιολογεί το φυσικό περιβάλλον της περιοχής από πολύ καλό έως άριστο, επίσης το φυσικό περιβάλλον είναι ένα σημαντικό σημείο που επηρεάζει για την επιλογή του τόπου διακοπών κι ο τρίτος λόγος για να επισκεφτούν την περιοχή ήταν με 32,67% η πεζοπορία και η φύση.



  • Δ.5. Ηλικιακή Ομάδα ζευγάρια χωρίς παιδιά (50-65 και άνω)
    Το 62,67% ανήκει στην ηλικιακή ομάδα των 50-65 άνω και είναι ποσοτικά μεγάλη στην περιοχή Αρίλλα. Σε συνδυασμό όπου το 71,48% είναι ζευγάρια ή ταξιδεύουν μόνοι είναι μια ομάδα που επιλέγει επιλεκτικές διακοπές και όχι την μαζικότητα. Αυτή η ομάδα διεκδικείται από όλους τους τουριστικούς προορισμούς για τους εξής λόγους:

α) Διαθέτει ένα καλό χρηματικό ποσό για ταξίδια

β) Συνήθως έχουν ανώτερη μόρφωση

γ) Οι διακοπές για αυτήν την ομάδα θεωρούνται απαραίτητες

δ) Επιθυμεί την ποιότητα και όχι απαραίτητα την πολυτέλεια

ε) Οι διακοπές έχουν μεγαλύτερη διάρκεια, στην περιοχή Αρίλλα το 62,19% του δείγματος έμεινε από 8-14 ημέρες.

στ) Επιθυμεί να διαφοροποιείται από τον μαζικό τουρισμό, θα το ονομάζαμε eco-tourism αντί για ego-tourism.

Η) Είναι το μεγαλύτερο ποσοστό επαναλαμβανόμενοι , όπως στον Αρίλλα το 41,79% επισκέφτηκε την περιοχή πάνω από 5 φορές.


  • Δ.6. Ήσυχο περιβάλλον
    Ο πρώτος λόγος για να επισκεφτούν τον Αρίλλα ήταν με 75,12% η ξεκούραση.



  • Δ.7. Ήλιος Θάλασσα

Ο δεύτερος λόγος για να επισκεφτούν τον Αρίλλα ήταν με 64,34% ο ήλιος – θάλασσα , οι παραθαλάσσιες διακοπές



  • Δ.8. Κατάλυμα οικογενειακής μορφής
    Η περιοχή Αρίλλα δεν διαθέτει τουριστικές μεγάλες μονάδες 5* και 4* αστέρων . Διαθέτει 5 ξενοδοχεία με μέσο όρο 53 κλίνες και 64 ενοικιαζόμενα διαμερίσματα και βίλλες με μέσω όρο: 20 κλίνες ανά ιδιοκτήτη.
    Προτιμούν οικογενειακής μορφής καταλυμάτων.
    το 83,42 έμεινε ευχαριστημένο γενικά από το κατάλυμα



  • Δ.9 Εστιατόρια – μπαρ- καφέ

Στην περιοχή δραστηριοποιούνται 13 εστιατόρια και 6 μπαρ καφέ και το 89,38% των ερωτηθέντων θεώρησε ότι η συνολική ποιότητά τους ήταν πολύ καλή έως άριστη. Επίσης στην ερώτηση «τι ήταν αυτό που άρεσε περισσότερο στους επισκέπτες» το 75% απάντησε το ελληνικό φαγητό και τα εστιατόρια.



  • Δ.10 Η συμπεριφορά των επαγγελματιών
    Η συμπεριφορά των επαγγελματιών τόσο στα καταλύματα όσο και στα εστιατόρια , μπαρ και καφέ, έφτασε στο 91,12% και 93,85% από πολύ καλή έως άριστη αντίστοιχα.



  • Δ.11. Η ποιότητα της παραλίας

Το 81,07% θεώρησε ότι γενικά η ποιότητα των παραλιών ήταν πολύ καλή έως άριστη. Σε συνδυασμό ότι το 64,34% των ερωτηθέντων επέλεξε ως δεύτερο λόγο για να επισκεφτεί τον Αρίλλα τις παραθαλάσσιες διακοπές είναι ένα ισχυρό πλεονέκτημα της περιοχής.



  • Δ.12. Φιλικοί και εξυπηρετικοί άνθρωποι.
    Η έρευνα έδειξε πως το 94,9% των επισκεπτών θεωρεί ότι οι κάτοικοι της περιοχής είναι πολύ φιλόξενοι και εξυπηρετικοί. Στην ερώτηση «τι ήταν αυτό που άρεσε περισσότερο στους επισκέπτες» το 91% απάντησε οι ντόπιοι κάτοικοι .Είναι ένα δυνατό πλεονέκτημα και μπορεί να τεθεί ως αιχμή του επικοινωνιακού δόρατος της περιοχής.

  • Δ.13. Σύσταση από φίλους οικογένεια
    Ο 1 στους 3 για την περιοχή πήρε πληροφορία από φίλους και οικογένεια που ήδη γνώριζαν την περιοχή και την σύστησαν για διακοπές στους φίλους. Αυτή θεωρείται η καλύτερη διαφήμιση όταν διαδίδεται από στόμα σε στόμα.


  • Δ.14. Η χρήση του διαδικτύου
    Η χρήση του διαδικτύου από τους επισκέπτες είναι υψηλή και ο τρόπος διεξαγωγής της έρευνας ήταν μέσω του διαδικτύου και το δείγμα ήταν πολύ ικανοποιητικό.
    Επίσης η κράτηση του καταλύματος από τους ερωτηθέντες που επέλεξαν το διαδίκτυο με ποσοστό 37.3% έτσι αποδυναμώνεται η σχέση των
    tour operators με τον τουριστικό προορισμό .



  • Δ.15. Η ύπαρξη ελληνικής και κερκυραϊκής κουζίνας
    Οι επισκέπτες είναι πάρα πολύ ικανοποιημένοι με την ποιότητα της τοπικής κουζίνας και το service των εστιατορίων της περιοχής.



  • Δ.16. Τοπικές γιορτές – φεστιβάλ
    Οι τοπικές πολιτιστικές εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα στον Αρίλλα συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην προώθηση του τουρισμού αναδεικνύοντας την πολιτιστική κληρονομιά και παράδοση στους επισκέπτες.





  • Δ.17. Κέντρα διαλογισμού

Στον Αρίλλα δραστηριοποιούνται μερικά κέντρα διαλογισμού και εναλλακτικής μορφής τουρισμού που για δεκάδες χρόνια υποστηρίζουν ένα μεγάλο μέρος καταλυμάτων και επιχειρήσεων σε τοποθεσίες της περιοχής που διαφορετικά δεν θα είχαν τέτοια ζήτηση από τους κλασικούς επισκέπτες του Αρίλλα.



  • Δ.18. Κάδοι απορριμμάτων

Η πρωτοποριακή πρωτοβουλία του πολιτιστικού συλλόγου να καλλωπιστούν τα σημεία των κάδων σκουπιδιών είναι άξια μίμησης και εμπνέει στον επισκέπτη το αίσθημα της προστασίας και σεβασμού προς το περιβάλλον.