Ευρετήριο Άρθρου

 

 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΡΙΛΛΑ

4.1 Η δημιουργία ενός τουριστικού προϊόντος με κερκυραϊκή – τοπική «ταυτότητα»

Μετά την αξιολόγηση των συμπερασμάτων της έρευνας το κρίσιμο σημείο που πρέπει να αποφασιστεί είναι αν καταρχάς η τοπική κοινωνία του Αρίλλα επιθυμεί στη δημιουργία ενός τουριστικού προϊόντος με τοπική «ταυτότητα» .

  • Η νέα τουριστική τοπική «ταυτότητα» να στηρίζεται στους φυσικούς , πολιτιστικούς και τουριστικούς πόρους που διαθέτει η περιοχή. Να στηρίζεται κυρίως σε μια διαφορετική επιχειρηματική κουλτούρα και αντίληψη, που να στοχεύει στην ποιότητα παρεχομένων υπηρεσιών.

  • Τα ευρήματα της έρευνας είναι πολύ ενθαρρυντικά και οδηγούν σε ένα κεντρικό στόχο που να υποστηριχτεί απ’ όλους τους τοπικούς φορείς και όλους τους εμπλεκόμενους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς του νησιού.

  • Ο ενιαίος επιθυμητός κεντρικός στόχος να είναι:
    Η διαμόρφωση ενός τουριστικού μοντέλου με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη, την αειφορία και την ποιότητα , ώστε η περιοχή Αρίλλα να αναδειχτεί σε ένα πρότυπο παραθεριστικό προορισμό τόσο στην Κέρκυρα όσο και για την Ελλάδα.

  • Τα πλεονεκτήματα που προέκυψαν από την έρευνα και όπου θα στηριχθεί η διαμόρφωση της νέας τουριστικής ταυτότητας της περιοχής αναφέρονται παρακάτω:

 

 

 

 

 

 

Η νέα τουριστική ταυτότητα στηρίζεται:

 

  • Στο φυσικό περιβάλλον

  • Στον ήλιο - θάλασσα

  • Στα καταλύματα οικογενειακής μορφής

  • Στα εστιατόρια και το ελληνικό φαγητό

  • Στη φιλοξενία και η εξυπηρέτηση των κατοίκων

  • Στην ποιότητα παραλίας

  • Στο μεγάλο βαθμό επαναλαμβανόμενων επισκεπτών

  • Στο βαθμό ικανοποίησης των παρεχόμενων υπηρεσιών

  • Στην σύσταση από φίλους και οικογένεια

  • Στην μεγάλη χρήση του διαδικτύου

  • Στην ύπαρξη τοπικών γιορτών - φεστιβάλ

 

 

 

4.2 Άξονες προτεραιότητας


Η εκπλήρωση του προτεινόμενου κεντρικού στόχου προτείνεται να γίνει με το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής που θα διαρθρώνεται πάνω σε άξονες προτεραιότητας που αναλύονται παρακάτω.

4.2.1 Ανάπτυξη και βελτίωση της συνολικής υποδομής και ανωδομής του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα

Οι παρακάτω πίνακες αναφέρουν κύριες δράσεις της τουριστικής υποδομής του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Επίσης σημειώνεται ο χρόνος υλοποίησης που σχετίζεται με τον τρόπο χρηματοδότησης ( Β= βραχυπρόθεσμα – 1 χρόνο) Μ1= μεσοπρόθεσμα-1-3 χρόνια) Μ2= μακροπρόθεσμα – 3-6 χρόνια. και ο φορέας υλοποίησης ( Δήμος , Περιφέρεια, Υπουργείο)

 

 

 

 

 

 

 









ΠΙΝΑΚΑΣ 1

Βελτίωση Τουριστικής Υποδομής του Δημοσίου Τομέα



α/α

Περιγραφή Δράσεων

Χρόνος Υλοποίησης

Φορέας Υλοποίησης

Παρατηρήσεις

Β

Μ1

Μ2

 

Δήμος

Περιφέρεια

Υπουργείο

1

Βελτίωση οδικού δικτύου

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Κατασκευή πεζοδρομίων- πρόσβαση

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Δημιουργία αποχετευτικού συστήματος

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Δημιουργία Χώρων Στάθμευσης

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Ενίσχυση φωτισμού

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Εμπλουτισμός της συγκοινωνίας
σύνδεση α) Αρίλλα-Κέρκυρας, β) Αρίλλα-περιοχή Βόρειας Κέρκυρας

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Βελτίωση καθαριότητας

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Αντιμετώπιση της ηχορύπανσης

 

 

 

 

 

 

 

 

9

Οργάνωση του εξοπλισμού των παραλιών

 

 

 

 

 

 

 

 

10

Εξάλειψη της θαλάσσιας ρύπανσης

 

 

 

 

 

 

 

 

11

Διάνοιξη μονοπατιών

 

 

 

 

 

 

 

 

12

Στέγαστρα στάσεις λεωφορείου

 

 

 

 

 

 

 

 

13

Βελτίωση οδικής σήμανσης

 

 

 

 

 

 

 

 

14

Ανάδειξη και προστασία περιοχών φυσικού κάλους

 

 

 

 

 

 

 

 

15

Αξιοποίηση-ανάδειξη τοπίων ( θέσεις θέας, χώροι παραμονής επισκεπτών )

 

 

 

 

 

 

 

 

16

Τοποθέτηση ειδικών πλαισίων για την προβολή πολιτιστικών και άλλων εκδηλώσεων

 

 

 

 

 

 

 

 

17

Τοποθέτηση ειδικών πλαισίων στις εισόδους για την προβολή των τουριστικών επιχ/σεων

 

 

 

 

 

 

 

 

18

Αντιμετώπιση θεμάτων ασφάλειας και υγιεινής

 

 

 

 

 

 

 

 



Πίνακας 2
Βελτίωση Τουριστικής Υποδομής του Ιδιωτικού Τομέα







α/α

Περιγραφή Δράσεων

Χρόνος Υλοποίησης

Φορέας Υλοποίησης

Παρατηρήσεις

Β

Μ1

Μ2

 

1

Αναβάθμιση υφιστάμενων καταλυμάτων
Και εστίασης και αναψυχής

 

 

 

 

 

 

2

Αισθητική παρέμβαση των κτισμάτων στις όψεις.

 

 

 

 

 

 

3

Ελαιοχρωματισμός και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου των επιχειρήσεων

 

 

 

 

 

 

4

Τοποθέτηση κεραμοσκεπών στις στέγες των κτισμάτων.

 

 

 

 

 

 

5

Πινακίδες –Υποδείγματα

 

 

 

 

 

 

6

Εξοπλισμός και υλικά φιλικά στο περιβάλλον

 

 

 

 

 

 

7

Εξοικονόμηση ενέργειας.

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

4.2.2 Υποστήριξη δραστηριοτήτων και σύνδεσης του τουρισμού με τα τοπικά χαρακτηριστικά



Ο δεύτερος άξονας εστιάζεται στην υποστήριξη δραστηριοτήτων που συμβάλουν στην προσέλκυση επισκεπτών και την ανάδειξη των πολιτιστικών πόρων της περιοχής. Η ενίσχυση εκδηλώσεων (έθιμα , γιορτές, εκθέσεις κλπ) τοπικού χαρακτήρα. Σημαντική παράμετρο αποτελεί η διασύνδεση της τοπικής παραγωγής με το συνολικό τουριστικό προϊόν. Ο άξονας αυτός επιτυγχάνεται από το συντονισμό δράσης των εμπλεκόμενων φορέων (αυτοδιοίκηση, σύλλογοι, παραγωγικές τάξεις, εθελοντικές ομάδες) σε ένα κλίμα συνεργασίας και συνέχειας. Στον πίνακα 3 αναφέρονται δράσεις για την διασύνδεση του τουρισμού με τα τοπικά χαρακτηριστικά.



Πίνακας 3

Δράσεις για την διασύνδεση του τουρισμού με τα τοπικά χαρακτηριστικά.



α/α

Περιγραφή Δράσεων.

Χρόνος υλοποίησης

Φορέας υλοποίησης

Παρατηρήσεις

1

Στήριξη πολιτιστικών και λαογραφικών εκδηλώσεων.

 

 

 

2

Διοργάνωση εκθέσεων και γιορτών.

 

 

 

3

Διασύνδεση τουριστικών επιχειρήσεων και παραγωγικών μονάδων.

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 





 

4.2.3 Επιμόρφωση και κατάρτιση των επαγγελματιών

 

Οι επαγγελματίες του τουρισμού της περιοχής θεωρούν απόλυτα απαραίτητη την κατάρτιση όλου του ανθρώπινου δυναμικού που εξυπηρετούν τους επισκέπτες.

Πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου προτείνεται η διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος κατάρτισης , προσαρμοσμένο στις ανάγκες των επαγγελματιών της περιοχής όπως:

α. Κατάρτιση ιδιοκτητών ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων διαμερισμάτων.

β. κατάρτιση ιδιοκτητών εστιατορίων και μπαρ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.4 Προβολή προώθηση της περιοχής Αρίλλας

 

Η προβολή και προώθηση μιας τουριστικής περιοχής θεωρείται η πιο δυναμική λειτουργία του Marketing γιατί έρχεται να πληροφορήσει τους υποψήφιους επισκέπτες για το τουριστικό προϊόν της περιοχής, να τους πείσει για την αξία του και να τους επηρεάσει να το αγοράσουν.
Με το όρο προώθηση δεν εννοείται μόνο η διαφήμιση, αλλά αυτή αποτελεί ένα δικό της ξεχωριστό μίγμα που περιλαμβάνει:

α) προσωπικές πωλήσεις κάθε επαγγελματία, β) Διαφήμιση γ) προώθηση πωλήσεων και δ) δημόσιες σχέσεις.

Οι προσωπικές πωλήσεις χαρακτηρίζονται από πλεονεκτήματα όπως η ευελιξία, αμεσότητα και δυναμικότητα.
Η διαφήμιση αποτελεί αποτελεσματικό μέσω προώθησης για τη διέργεση της ζήτησης και τη δημιουργία πελατών.

Τα μέσα που χρησιμοποιούνται είναι οποιοδήποτε μέσο επικοινωνίας όπως: Διαφημιστικά φυλλάδια, καταχωρήσεις σε τουριστικούς οδηγούς, τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά, ιντερνέτ κ.α. Οι νέες τεχνολογίες έχουν αποδειχτεί σύμφωνα με την έρευνα ότι είναι οι πιο αποτελεσματικές και πιο οικονομικές για την προώθηση της τουριστικής περιοχής του Αρίλλα. Οι δημόσιες σχέσεις συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη καλών σχέσεων μεταξύ επιχειρήσεων, συνεργατών, πελατών και εργαζομένων.

Στον πίνακα 4 αναφέρονται οι κύριες δράσεις για την προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος «Αρίλλας»

 

 

 

 





Πίνακας 4

Προβολή και προώθηση τουριστικού προϊόντος «Αρίλλας»



α/α

Περιγραφή δράσεων

Χρόνος υλοποίησης

Φορέας υλοποίησης

Παρατηρήσεις

1

Γραφείο τουριστικής πληροφόρησης

 

 

 

2

Παραγωγή και διάθεση υλικού τουρ. προβολής

 

 

 

3

Παρουσίαση ηλεκτρονικής παρουσίασης – αξιοποίηση των social media

 

 

 

4

Επικαιροποίηση της έρευνας ικανοποίησης των επισκεπτών.

 

 

 

5

Διάθεση διαφημιστικού υλικού μέσω τουριστικών εκθέσεων εσωτερικού και εξωτερικού